Scholen zijn weer begonnen! - Reisverslag uit Perth, Australië van Lotte Slotboom - WaarBenJij.nu Scholen zijn weer begonnen! - Reisverslag uit Perth, Australië van Lotte Slotboom - WaarBenJij.nu

Scholen zijn weer begonnen!

Door: Lotte C. Slotboom

Blijf op de hoogte en volg Lotte

11 Februari 2013 | Australië, Perth

Hèhè, de scholen zijn weer begonnen! Eindelijk! De laatste week dat de kinderen thuis waren was zo ontzettend druk. Veel stress over of alles wel geregeld was voor de school weer begon. Heb deze week ook elke dag van 7 uur in de ochtend tot een uur of 8 's avonds gewerkt, deze dagen waren wel even uitputtend. Maar sinds vorige week maandag zijn ze weer op school, dat betekent voor mij wat meer vrije tijd.

Ik moet zeggen dat ik de afgelopen weekenden niet veel van australië heb gezien, maar dit komt vooral door het weer. Afgelopen 4 dagen is het ook weer 41 graden geweest, en het liefst zit je dan binnen of bij het zwembad of aan het strand (maar dan wel onder een parasol). Maar deze weekenden vermaak ik me dus vooral met aan het strand liggen en winkelen (overdekte winkelcentra dus die zijn lekker cool :$) en 's avonds vaak lekker uiteten met de andere aupairs. Vorig weekend zijn we naar Brewery little creatures geweest, het was een bierbrouwerij waar je heeeerlijk kon eten.
De eerste schoolweek ben ik nog 2 keer wezen lunchen, een keer met een duitse aupair en andere dag met een nederlandse. Het is wel lekker om tussen de middag even uit het huis te zijn en even tijd voor jezelf te hebben.

Afgelopen weekend werd Riley (neef) 18. Er was dus een grote bbq bij ons. Alle familie was er en ik moet zeggen het was heel gezellig. Veel met de zus van Marnie gepraat, die al zei: Als we volgend jaar naar Nederland op vakantie gaan moet je je adres maar geven en dan komen we je zeker even opzoeken! (haar man is Nederlands). En opa zei nog: 'Ik hou van al mijn kleinkinderen even veel, en ook al ben je niet mijn kleinkind, je voelt inmiddels wel als een!' Dat vond ik zoooo lief, gewoon echt het gevoel dat ik deel ben van deze familie.

Zaterdag ben ik overdag naar het strand geweest en 's avonds ben ik met Daisy, Maartje en Willemijn (aupairs) naar' les commendos percu' geweest. Het was de opening van Perth festival wat de komende maand hier gehouden wordt. Maar dit was echt een geweldige spectaculaire avond. Het was een drum en muziek show met vuurwerk, als je tijd over hebt moet je maar eens bij youtube 'bombs per minute (les commendos percu)' intypen, het was ook de openingsact van de olympische spelen in London, erg spectaculair. Daarna zijn we nog naar de chocolaterie gegaan om een ijsje te eten, en 's avonds sliep ik bij Maartje. Zij heeft een Nederlands gezin, en het leuk was dat ze net 2 weken geleden naar Nederland waren geweest en als ontbijt had ik: een boterham met hagelslag, boterham met anijshagel, boterham met pindakaas, boterham met schuddebuikjes, boterham met vruchtenhagel. En toen zat ik vol! Zondag ijsje gehaald met Daisy en Maartje en toen echt afscheid moeten Nemen van Daisy die morgen terug naar Nederland gaat, helaas!

Vandaag weer een nieuwe week begonnen, en ik ga nog even kijken of er nog een niet al te dure sportschool in de buurt is (het moet wel echt gebeuren nu..)

Ohja van 7 tot 11 maart ga ik dan echt naar Sydney, dat is al best snel!

Ik mis jullie allemaal, en zou best even snel terug willen om iedereen een knuffel te geven, maar ik geniet hier nog steeds met volle teugen en over minder dan 3 maand ben ik er alweer! GENIETEN DUS!

Veel liefs <3

  • 11 Februari 2013 - 09:11

    Annemiek:

    Oh wat lief allemaal. Ik krijg er tranen van in mijn ogen. Zeg maar dat ze heel welkom zijn hier. En geniet er de laatste 3 maanden vooral nog even van.
    xxx mam

  • 11 Februari 2013 - 19:21

    Bert:

    Fijn dat je het nog steeds goed naar je zin hebt ! Lief van die opa ,heeft vast wel een knuffel van jou gehad !
    Als je naar Sydney gaat slaap je zeker in een hostel ? Een collega van mij is er ook al eens geweest,had een auto gehuurd en hij zei van de buitenwijk naar het centrum was ongeveer een uur rijden, dus een gigantisch grote stad . Veel plezier en maak maar een stel mooie foto's van prachtige architectuur daar : Opera House,Harbour Bridge

    Papa Bert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Haii ! Ik, Lotte vertrek 3 november naar Australië om daar een halfjaar als au-pair te gaan wonen!

Actief sinds 17 Okt. 2012
Verslag gelezen: 492
Totaal aantal bezoekers 34303

Voorgaande reizen:

15 Januari 2015 - 13 Juni 2015

Study Abroad - Örebro, Sweden

03 November 2012 - 10 Mei 2013

Au-pair Australië

Landen bezocht: