the script, margaret river en nog veel meer! - Reisverslag uit Margaret River, Australië van Lotte Slotboom - WaarBenJij.nu the script, margaret river en nog veel meer! - Reisverslag uit Margaret River, Australië van Lotte Slotboom - WaarBenJij.nu

the script, margaret river en nog veel meer!

Door: Lotte C. Slotboom

Blijf op de hoogte en volg Lotte

16 April 2013 | Australië, Margaret River

En inmiddels zijn we alweer 2 weken verder!
Waar was ik gebleven. Ik denk bij 3 april. Want het was toen eindelijk zover! Ik ging samen met Jill (aupair) naar the script in Perth Arena. Ik had hier al zo lang naar uit gekeken! We zijn samen met de trein heen gegaan en het concert was echt geweldig! Ontzettend genoten en zo leuk om hun concert een keer live bij te wonen.

Vrijdag avond ben ik samen met Nienke en Sara naar de Fremantle Prison geweest. We deden een soort spooktour en ik ben mij een aantal keer rot geschrokken van mensen die uit gangen kwamen springen of een pop die ze uit de lucht lieten vallen. Maar het was ontzettend interessant en ook omdat het pas 15 jaar geleden gesloten is, en tot die tijd zijn er echt vreselijke dingen gebeurd. Daarna lekker bij Little creatures een biertje gedronken voor we weer naar huis gingen.

Het weekend erna 5/6 april ging ik samen met een andere Nederlandse aupair een kleine roadtrip maken naar Margaret River.
We gingen om 8 uur 's ochtends weg en waren om ongeveer 11 uur in Busselton waar ze een Jetty (pier) van 2 km hebben. Daar zijn we op gegaan en die hebben we helemaal afgelopen. Ontzettend gaaf omdat je gewoon zo ver de zee in loopt! Het was een mooie dag met zon en een lekker windje, precies goed weer voor een roadtrip! Na 2 uurtjes in Busselton gespendeerd te hebben zijn we verder gereden. We reden over de Caves Road wat een ontzettend mooie toeristische route is met gravelweggetjes en mooie natuur. Onze volgende stop was de 'mammoth cave' een ontzettend oude grot en een van de eerste die is ontdekt in western australia. Daar zijn we nog binnen geweest en hebben we een tour gedaan. Geweldig hoeveel er onder de grond kan zitten zonder dat je het door hebt. Daarna zijn we weer in de auto gestapt en naar Boranup Forest gereden. Eigenlijk konden we het niet vinden, want we lazen overal dat het geweldig grote en indrukwekkende bomen moesten zijn. Na ongeveer verdwaald te zijn, zijn we terug gegaan, bleek dat we er allang waren maar het voor ons eigenlijk niet zo bijzonder was omdat het bomen waren die we in Nederland op de hoek hebben staan haha, maar voor hier waren ze zeldzaam. Daarna zijn we naar Margaret River gereden. We hadden daar een hostel geboekt. We sliepen met zijn achten op 1 kamer, jongens en meisjes gemixt, ben erachter dat dat niet zo mijn ding is om kamer en badkamer en alles te delen, maar voor de prijs en voor 1 nachtje was het prima. 's Avonds zijn we lekker uiteten geweest in een redelijk chique hotel. Op de kaart zag ik ribbetjes staan dus die heb ik meteen besteld, en als voorgerecht brood met kruidenboter uit de oven. Ik had er niet over na gedacht hoe die ribbetjes te eten in zo'n chique hotel dus het was nog al kloten met mes en vork, maar ik heb genoten! We dronken daar een echt margaret River wijntje bij (aangezien margaret river de wijnregio hier is met ontzettend veel wijnboerderijen). We lagen redelijk op tijd in bed en werden ongeveer 6 keer wakker omdat iedereen op een andere tijd naar bed ging en dan eerst besloot te moeten schreeuwen en het licht aan te doen. De volgende ochtend vertrokken we om 7:30. We hadden wat brood meegepakt voor ontbijt en lunch aangezien ik zo slim was geweest om een pot pindakaas en een mesje mee te nemen! We gingen nu nog iets verder naar het zuiden, naar Cape Leeuwin. Dit is het punt waar de indische oceaan en de zuidelijke oceaan samen komen. Dit uiterste punt is ontdekt door een Nederlander vandaar de naam. Cape Leeuwin was een ontzettend mooie plek en ik was blij dat we dit eind hadden gereden om dit te kunnen zien. Ik wilde natuurlijk wel even de perfecte foto maken. Daarvoor dacht ik, klim ik even op de rotsen waar het bordje 'niet op de rotsen klimmen' bij staat. Helaas gleed ik eraf en haalde ik mijn tenen pijnlijk open, maar dat mocht de pret niet drukken! We reden langzaam weer naar het noorden, in Augusta hebben we een lekker warme chocolademelk gedronken want er stond een behoorlijke wind wat het koud maakte. Onze volgende stop was: Hamelin Bay, je hoefde maar een meter in het water te staan en er zwommen stingrays (pijlstaartroggen) van 3 meter om je heen, echt zo geweldig (beetje jammer dat het zoute water en mijn kapotte tenen niet een ideale combi was). We hebben hier onze lunch gegeten en toen ging de reis weer verder! Onze laatste stop was Dunsborough, een plaatsje waar veel mensen uit Perth hun vakantie spenderen, met mooie baaien. We hebben ontzettend veel gezien van western australia in deze 2 dagen, echt geweldig.

De week erna verliep vrij normaal, de kinderen gedroegen zich redelijk goed en tussen de middag ging ik lekker fietsen, lunchen met vriendinnen of naar het strand.

Afgelopen zaterdag was de bruiloft van Nicole&Geordie (Geordie is de broer van Mika die vorige maand trouwde) dus alle kindjes weer netjes in pak gestoken en ik mijzelf in een jurkje met hakken gehesen. Dit keer was Kirby de ringdrager en Calvin begeleidde hem daarin. Toen het moment daar was en Kirby door het gangpad met de ringen aan kwam lopen, trok hij een sprintje stopte abrupt en gooide de ringen weg. De hele kerk lag dubbel en we kwamen niet meer bij, maar wat verwacht je van een jongetje van 1.5. Daarna hebben we geluncht bij mcdonalds en ben ik met de kinderen alleen thuis gebleven en hebben we een filmpje gekeken. Daarna waren ze gelukkig moe en lag iedereen er op tijd in.

En zondag had ik met 4 andere aupairs, 2 duitse en 2 nederlandse, afgesproken om naar Wave Rock te gaan. Het was nog verder rijden dan we dachten, ik denk dat we 10 uur in de auto hebben gezeten die dag. 5 uur heen en 5 uur terug. Het was indrukwekkend om te zien, maar na een halfuurtje hadden we iets van oke we kunnen weer naar huis. Het was een hele rit maar ik kan Wave rock ook weer van mijn lijstje afstrepen. Op de terug weg nog aangehouden door de politie, ze deden alleen een papieren check, maar toen ze al een tijdje met zwaailichten achter ons reden en wij maar geen plek konden vinden om te stoppen werden ze daar niet zo blij van. Je moet hier blijkbaar meteen in de berm gaan staan als ze achter je rijden. Maar dat weten we nu ook weer.

Vanavond lekker avondje naar de bios en helaas heb ik nog maar 3 weekenden voor ik alweer naar huis ga. Uit die 3 weekenden ga ik alles halen wat erin zit en ze zijn al bijna helemaal vol gepland. Raar idee, over 25 dagen zit ik weer in Nederland. Morgen ochtend ga ik met de misschien nieuwe aupair skypen, ze wilde mij nog wat dingen vragen. En volgende week hebben de kinderen alweer 2 weken vakantie en gaan we lekker naar het beachhouse. Ik geniet volop van mijn laatste dagen hier.

Liefs <3

p.s. stiekem kan ik ook niet wachten om iedereen weer te zien :)

  • 16 April 2013 - 11:24

    Annemiek:

    Van alweer 3 weken hier tot nog maar 3 weken hier. Zo te zien geniet je nog steeds, dat zal de komende 3 weken wel niet anders worden...Tot over 3 weken
    xxx mam

  • 16 April 2013 - 18:51

    Jos:

    ....en wij kunnen stiekem kunnen wij ook niet wachten om jou te zien!!! Tot over 3 weken! Groetjes Jos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Margaret River

Lotte

Haii ! Ik, Lotte vertrek 3 november naar Australië om daar een halfjaar als au-pair te gaan wonen!

Actief sinds 17 Okt. 2012
Verslag gelezen: 685
Totaal aantal bezoekers 34284

Voorgaande reizen:

15 Januari 2015 - 13 Juni 2015

Study Abroad - Örebro, Sweden

03 November 2012 - 10 Mei 2013

Au-pair Australië

Landen bezocht: