back to basic - Reisverslag uit Augusta, Australië van Lotte Slotboom - WaarBenJij.nu back to basic - Reisverslag uit Augusta, Australië van Lotte Slotboom - WaarBenJij.nu

back to basic

Door: Lotte C. Slotboom

Blijf op de hoogte en volg Lotte

27 Januari 2013 | Australië, Augusta

Best wel raar dat ik nu al kan zeggen dat op de helft van mijn tijd hier zit..

Ik heb al weer een tijdje niks opgeschreven dus weer veel te vertellen. We hebben vooral in 'ons' beachhouse in Miami gezeten, lekker gezwommen, boekjes gelezen en er zijn elke keer veel vrienden van Marnie & Dave overgekomen. Vooral lekker ontspannen dus. Afgelopen maandag ging het dan toch echt gebeuren: kamperen back to basic. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er best een beetje tegenop zag, na al die luxe die ik hier gewend was afgelopen 3 maand, gingen we ineens naar de outback slapen in een tentje, en Marnie had me verteld dat er geen wc was en we ons 4 dagen niet zouden kunnen douchen. Maandag vertrokken we erg vroeg, 6 uur maakte ze me wakker dat we bijna weg zouden gaan. Toen we in de auto waren leek het net een van de home alone films. We waren met 2 auto's en ik zat bij Marnie in de auto. We stopten voor een stoplicht en de auto van Dave stopte naast ons, draaide het raampje open: 'Hebben jullie Barton wel??' jaa? oke gelukkig. 10 minuten later belde we vanuit Marnies auto naar Dave: 'Jij had Calvin he?' jaa? oke gelukkig. Ondertussen was ik Kirby een broodje aan het geven, toen hij het laatste stukje niet meer hoefde zei Marnie: 'Geef maar aan de hond.'' Ik draai me om om het stukje brood aan Peppy te geven zeg ik tegen Marnie: 'Welke hond...?' SHITTT de hond vergeten, die zat nog zielig thuis buiten te wachten. Maar inmiddels waren we al 1.5 uur onderweg dus hadden we de tante gebeld of zij zolang op Peppy wilde passen.
We gingen kamperen tussen Nannup en Augusta in, onderweg hebben Marnie en Dave nog even boodschappen gedaan terwijl ik met de kinderen in de speeltuin was. Daarna zijn we doorgereden en toen we aankwamen bleek dus dat het een plek was die Marnies vader en zijn 2 broers hadden gevonden en hadden opgezet, er stond dus nog meer familie van Marnie, stuk of 25 man. Er was 1 toilet (wat een hele vooruitgang was volgens marnie) ze hadden een supergroot gat gegraven in de grond waar als je de toilet doorspoelde dus alles terecht kwam, je moest de spoelbak wel elke keer bijvullen met water uit de rivier als je wilde doorspoelen. Maar het was allemaal ontzettend knap opgezet. 's Avonds aten we met alle familie bij een groot kampvuur en iedereen had iets gekookt en je at dus van alles wat. Op een gegeven moment schreeuwde Dave iets naar ons (wij zaten bij de tent) het enige woord dat ik ervan meekreeg was 'snake'. Toerist dat ik ben, snel mijn camera pakken en naar Dave rennen, daar kwam net uncle Lau aanrennen met een schep en begon de TIJGERSLANG die daar kroop dood de slaan (toen we weer in miami waren keek ik met de kids 'the deadly 60' over de dodelijkste dieren ter wereld, en jahoor de tijgerslang kwam daar ook voorbij) Als die je bijt dan ben je binnen een kwartier dood, begon dus lekker. Ze vertelden me later dat als ik naar de wc moest (die stond een eindje in het bos) dan moest je veel lawaai maken om de slangen weg te jagen, en je kunt je dus al voorstellen hoe dat ging, ik zingend naar de wc midden in de nacht. De dag erna zijn we 's ochtends naar hun eigen (???!!!) strand gegaan, waar we dus helemaal alleen waren, het was zo'n mooi strand, prachtig weer. We gingen daar ook nog vissen, en wat we vingen aten we dan als lunch. De rest van de tent beetje rond het kamp gehangen en spelletjes gedaan met de kinderen. Volgende dag zijn we weer wezen vissen op het strand en schelpen gezocht en zandkastelen gebouwd. Ook nog een klein stukje op een quad gereden, dat is echt vet op het strand! De dag erna was het alweer tijd om naar huis te gaan. Het was een heel avontuur, niet helemaal mijn ding, maar ik had het zeker niet willen missen! We zijn toen weer naar Miami gegaan en ik ben vrijdag alleen naar Perth terug gegaan voor Australia day van zaterdag.

Australia day is een grote feestdag hier! Ik ben 's middags naar Maartje gegaan waar we lekker een wijntje hebben gedronken en rond een uur of 5 zijn we naar de Rivier gegaan, daar was een concert, beetje festival idee, buiten lekker in het gras zitten met hapjes en een drankje luisterend naar de muziek. Om 8 uur was er een grote vuurwerk show. Dit is echt precies zoals ik een vuurwerkshow in Australië had verwacht, zo groots en mooi, en vuurwerk ik hartjes vormen en koala vormen, alles wat je maar kunt bedenken en het duurde een halfuur. Daarna zijn we lekker de stad in gegaan!
Vandaag en morgen ben ik nog alleen thuis en vanaf dinsdag moet Dave weer aan het werk en volgende week dinsdag gaan de kinderen weer naar school, en eigenlijk kijk ik daar heel erg naar uit! Wordt het allemaal weer wat rustiger en krijgt iedereen weer een beetje ritme! En dan ga ik ook mijn vakantie naar Sydney en misschien nog naar Melbourne plannen. Kortom, nog zoveel te doen in die korte tijd!
Ik heb me trouwens in geschreven voor de loting Geneeskunde! En als 2e keus de studie : European public health. Ben er uit wat ik echt wil, en ga er alles aan doen om dat te bereiken!

ohja de foto's die bij dit verslag horen staan per ongeluk bij het verslag van de vorige keer 'was ik weer'

Heel veel liefs en ik mis jullie allemaal wel een beetje! <3

  • 27 Januari 2013 - 13:06

    Margot:

    Ha die Lotte,

    Wat een avonturen zeg! Daar kun je je hele leven op teren... Wat ik een leuke verrassing vond is dat je je toch hebt ingeschreven voor geneeskunde! Hartstikke goed, joh en nou maar hopen dat je ingeloot wordt. Ik hoop het van harte voor je.
    Hier is alles goed: z'n gangetje. Volgende week moet Floris de CITO doen en is daar toch een beetje nerveus voor hoewel hij dat niet zegt.
    Veel plezier nog daar en de groeten van ons alledrie. En nog bedankt voor de leuke kaart. Charlotte laat hem trots aan iedereen zien....

    Margot, Floris en Charlotte.

  • 27 Januari 2013 - 13:19

    Annemiek:

    Gelukkig ben je er nog!!! Je had natuurlijk veel profijt van onze kampeer-ervaringen bij Sainte Baume...Een tent kon je al opzetten...Maar vanaf volgende week weer iets meer regelmaat. Ook wel weer lekker!
    xxxmam

  • 27 Januari 2013 - 13:35

    Jos:

    Ha die Lot, wat een avonturen! Ik krijg al rillingen als ik aan de slang denk! Geniet van de tweede helft, want voor je het weet is het voorbij. Groetjes Jos

  • 27 Januari 2013 - 16:20

    Wim/anja Ruesink:

    Lotte, prachtig om je verhalen te lezen! En dan dat kamperen...., lijkt mij ook wel iets voor je ouders. Bert aan het vissen en annemiek koken bij het kampvuur. Mooi dat je een studiekeuze hebt kunnen bepalen. geniet van de komende tijd daar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Haii ! Ik, Lotte vertrek 3 november naar Australië om daar een halfjaar als au-pair te gaan wonen!

Actief sinds 17 Okt. 2012
Verslag gelezen: 476
Totaal aantal bezoekers 34305

Voorgaande reizen:

15 Januari 2015 - 13 Juni 2015

Study Abroad - Örebro, Sweden

03 November 2012 - 10 Mei 2013

Au-pair Australië

Landen bezocht: