wedding&easter - Reisverslag uit Bicton, Australië van Lotte Slotboom - WaarBenJij.nu wedding&easter - Reisverslag uit Bicton, Australië van Lotte Slotboom - WaarBenJij.nu

wedding&easter

Door: Lotte C. Slotboom

Blijf op de hoogte en volg Lotte

02 April 2013 | Australië, Bicton

Daar was ik weer hoor, natuurlijk weer veel te lang niks geschreven waardoor ik het allemaal niet meer precies weet maar laten we maar beginnen bij 16 maart!
Want voor de familie was het dan eindelijk zover, de bruiloft waar ze al zo lang op gewacht hadden. Mika is het nichtje waar ik nog wel een mee naar het strand ben geweest en ze ging vandaag trouwen met James. Het leuke was dat ik ook was uitgenodigd! Ik had met Marnie en Dave afgesproken dat ik mee zou gaan naar de kerkdienst en dan met de kinderen naar huis en dan gingen zij nog naar de receptie 's avonds en zou ik oppassen. En de kinderen zagen er allemaal zoo netjes uit. Allemaal in pak, zelfs de jongste van 1 had een op maat gemaakt pakje. Ik had de week ervoor een jurkje gekocht en gelukkig had ik nog schoenen met hakken dus dat kwam mooi uit. Billie was het bloemenmeisje en Barton de ringdrager. Tot op het moment zelf wist niemand of ze het zouden doen of niet, want ze bleven alsmaar roepen 'dat ze dat ecchhtt niet gingen doen'. Maar toen we allemaal in de kerk zaten en de muziek begon kwamen ze eraan lopen hoor, echt zo super schattig! En ze deden netjes wat ze moesten doen ook al kon je zien dat ze ontzettend zenuwachtig waren! Na de dienst gingen we foto's maken buiten en daarna langs de kfc om daarna mij en de kids thuis af te zetten. 's Avonds heb ik nog een film met ze gekeken en toen gingen ze braaf en uitgeput naar bed. De volgende dag heb ik niet zoveel bijzonders gedaan, lekker naar de stad geweest en 's avonds uiteten met Irene bij een pizzeria waar we na de hele kaart in het Nederlands te hebben afgekraakt we een Nederlandse bediening hadden. Dat was een beetje jammer haha.

De week erna gewoon gewerkt. En niet heel veel bijzonders gedaan(dat ik nog herinner dan). Af en toe tussen de middag lekker naar het strand of met vriendinnen lunchen in Fremantle. En het weekend daarna was het weekend waar ik al een tijdje tegenop zie... Ik had alle 5 het hele weekend alleen. Marnie & Dave gingen naar het blueroots festival en ze vertrokken beide dagen vroeg en kwamen beide dagen laat weer terug. Nou dat was me wat. De eerste dagen had ik 8 kinderen over de vloer de hele dag. Omdat we zo goed contact hebben met beide buren kwam eerst de ene buurvrouw: 'is het goed als Luke & Meg hier even zijn, moet even wat boodschappen doen'. Tja dat waren er dus 7. Uurtje later komt de andere buurvrouw: 'Ik zie net dat ik van 3 tot 6 weg moet, kan Will even hier blijven?' Dus toen had ik er 8 haha. Op de normale ruzies na viel het nog mee, maar lag ik wel uitgeput op de bank toen ze eindelijk alle 5 erin lagen. De volgende dag ging het hetzelfde. Als avondeten mochten we pizza bestellen, kinderen helemaal opgewonden toen de pizza man de pizza's kwam brengen haha. Gelukkig lagen ze er ook dit keer zonder veel moeite in 's avonds.

En vanaf afgelopen vrijdag begon het lange weekend vrij voor de kinderen, want het was bijna pasen! Vrijdagavond ben ik met een Nederlandse aupair naar fremantle geweest om daar avond te eten en een drankje te doen. Daarna heb ik bij haar geslapen en zijn we zaterdagmorgen naar 'the dutch shop' gegaan in guildford! Het was niet ontzettend bijzonder maar toch leuk om er een keer geweest te zijn. Ik had dropjes, stroopwafels en lekkere matzes voor pasen gehaald. Daarna zijn we doorgereden naar cottesloe beach en hebben we heerlijk op het strand gelegen 's middags.
's Nachts gingen Marnie&dave eieren overal verstoppen in de tuin, omdat de kids hier nog geloven in de paashaas. Rond 4 uur waren de kids al wakker en gingen ze eieren zoeken, ja in het donker. Ze kwamen allemaal terug met een grote zak met chocolade eitjes. Helaas werd het paasweekend niet zo leuk als gehoopt. Op 1e paasdag is 's ochtends Peppy ingeslapen. De hond die hier al 13 jaar woonde. Het was echt heel triest. Vroeger hadden ze 2 honden : Daisy en Baxter. Zij kregen samen puppies, ze hadden er 12, maar doordat de 2e puppy vast kwam te zitten tijdens de bevalling heeft alleen de 1e puppy het overleefd: peppy. De andere 11 en Daisy zijn tijdens die bevalling overleden. Peppy was dus een hele speciale hond voor de familie. Iedereen was dan ook ontzettend verdrietig (inclusief ik want het was echt mijn vriendje geworden). Zaterdagmiddag hebben we haar begraven in de tuin, naast Baxter. Eigenlijk was iedereen de rest van het weekend heel chagrijnig en verdrietig, en hebben we niks bijzonders gedaan. Ik had nog wel een grote chocoladepaashaas gekregen van Marnie die is in 1 x opgegaan :$.

Vandaag is een ontspannen dag, vanmorgen spelletjes gespeeld met de kinderen. Op dit moment slaapt Kirby, heeft Marnie Billie en Barton meegenomen naar de supermarkt en spelen Calvin en Finley xbox. Dus even lekker uitrusten.

Mijn laatste maand is alweer ingegaan en ik kijk er een beetje met dubbel gevoel tegenaan, ene kant kan ik niet wachten voor ik iedereen in Nederland weer zie, maar aan de andere kant is het vast binnen een week allemaal weer normaal, en begint het echte leven weer. Ik ga dus nog even optimaal genieten van de laatste maand! Hoop nog minimaal 1, misschien 2 verhaaltjes te schrijven voor ik jullie weer zie!:)

Heel veel Liefs <3

  • 02 April 2013 - 08:24

    Annemiek:

    Wat een mooie foto van de familie, en wat leuk dat je mee mocht naar de bruiloft. Jouw tweede in 19 jaar, geloof ik? Geniet deze laatste weken nog maar even, want inderdaad, voor je het weet zit je weer in Nederland, waar het nog steeds te koud is.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Haii ! Ik, Lotte vertrek 3 november naar Australië om daar een halfjaar als au-pair te gaan wonen!

Actief sinds 17 Okt. 2012
Verslag gelezen: 658
Totaal aantal bezoekers 34283

Voorgaande reizen:

15 Januari 2015 - 13 Juni 2015

Study Abroad - Örebro, Sweden

03 November 2012 - 10 Mei 2013

Au-pair Australië

Landen bezocht: