Was ik weer! - Reisverslag uit Mandurah, Australië van Lotte Slotboom - WaarBenJij.nu Was ik weer! - Reisverslag uit Mandurah, Australië van Lotte Slotboom - WaarBenJij.nu

Was ik weer!

Door: Lotte Carlijn Slotboom

Blijf op de hoogte en volg Lotte

11 Januari 2013 | Australië, Mandurah

hehe daar was ik weer een keertje. Wat heb ik weer veel meegemaakt als ik zo terug denk aan de afgelopen 2 weken.
Als eerste natuurlijk oud&nieuw, ik en de andere Nederlandse aupairs hadden een kaartje gekocht voor een feest in fremantle 'coloursplash NYE'. Ik had dus lekker 2 daagjes vrij van de kids en we hebben met de meiden oliebollen en appelbeignets gebakken! We hadden bedacht om 's avonds kangoeroe burgers te gaan eten maar we zaten nog zo vol van de oliebollen dat we dat hebben overgeslagen. Rond 10 uur wilden we de taxi bellen om naar het feest te gaan, maar zo snugger als wij zijn, hadden we er niet over na gedacht dat de taxi's nog wel eens druk bezet konden zijn op oudjaarsavond. Uiteindelijk was de taxi er gelukkig om 11 uur (al) en konden we naar het feest, daar kwamen we om half 12 aan. Maar de security liet een van ons niet binnen omdat ze de verkeerde stempel had, maar die had de security haar zelf gegeven toen ze het kaartje diezelfde avond nog had gekocht. Na heel veel gezeik stonden we eindelijk om 5 voor 12 binnen en waren we net op tijd voor het aftellen! Het feest was zo vet. Overal verfkanonnen en we waren dan ook behoorlijk roze geel en oranje aan het eind van de avond maar het was super. Het feest was rond 3 uur afgelopen en weer een snuggere actie van ons, we kwamen natuurlijk geen taxi in omdat we onder de verf zaten van top tot teen. En de bussen en treinen zouden pas om 7:30 gaan.. Maar toen kwam de einstein in ons naar boven en zijn we naar de hungry jacks (burgerking) gegaan en hebben we gevraagd of ze toevallig 9 vuilniszakken voor ons hadden. We hebben er een gat voor ons hoofd en onze beide armen in gemaakt en zo zijn we op weg gegaan. We dachten goh laten we even naar het station lopen en kijken of er toch niet toevallig een trein eerder gaat. En ja hoor over 35 minuten ging de eerste trein al (inmiddels al 5 uur in de nacht) rond 6 uur waren we thuis en gingen we uitgeput slapen.

Pff dat was alleen nog maar oudjaar! Dan sla ik even een paar daagjes over waarin niet heel veel bijzonders is gebeurt. vrijdag 4 januari gingen we op vakantie! We gingen naar het beachhouse in 'miami' aan falcon bay, dicht bij Mandurah. Je kunt beter vakantievilla zeggen met 6 slaapkamers, 3 badkamers, 2 loungerooms en een super moderne kitchen met kookeiland! We zijn daar de afgelopen week geweest en zijn vooral veel naar het strand geweest en lekker gerust en boeken gelezen.
We zijn ook 2 dagen naar de farm van opa&oma in donnybrook (bunburry) geweest. De eerste dag dat we daar waren was echt helemaal super. Het was zo'n typische australische boerderij. David riep naar mij en de kinderen: "are you coming to catch some marron?'' Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet wist wat marron waren, en ik had geen internet, geen woordenboek dus ik dacht ik nouja ik zie wel ik ga gewoon mee! Ik& de kids gingen achterop zo'n grote ouderwetse australische truck staan, weetjewel met zo'n laadklep. En we raceden door de weilanden (nog steeds geen idee wat marron nou waren) maar ik vond het prachtig! We stopten bij een rivier en daar gooiden David en opa netten in het water en ze zeiden: 'I can see the marron coming!' Ik in het water turen en turen, maar zag echt niks. We gingen weer op de truck op naar een ander deel van de rivier om meer netten uit te gooien, en dit ging een tijdje zo door. Op een gegeven moment gingen we weer terug naar de eerste plek waar we de netten hadden geplaatst en gingen we ze eruit halen. Er zaten een stuk of 4 grote kreeften in elk net, dat waren dus marron. Toen we alle netten hadden binnengehaald hadden we zo'n 25 kreeften in een zak. Ik en de kids weer achterop de truck en het was echt net zo'n scene uit een film als je er een spannend muziekje onder had gezet, want de marron hadden de zak waarin ze zaten kapotgemaakt en kropen allemaal op ons af, en ik, held dat ik ben gillen en die kinderen de kreeften van mij weg houden haha. De kinderen waren er totaal niet bang voor die pakten ze gewoon op enzo. Ik heb ze ook opgepakt uiteindelijk , maar duurde even! En je raad al wat er 's avonds op ons bord lag.. als voorgerecht een cocktail van marron, en het was LEKKER echt waar ik hou niet zo van lobster maar deze marron was heerlijk. Als hoofdgerecht aten we een lam, ook vers geslacht. De volgende dag aten we ook marron als lunch. Wat nog wel grappig was, toen ik 's nachts naar de wc moest hoorde ik een raar geluid, dus ik held op sokken ging op onderzoek, kijk ik in de wasbak, zitten alle levende marron daar nog in, ik schrok me dood. Daarna stopten ze ze gewoon levend in de koelkast en dan gingen ze wel 'slapen' nou toen ik de koelkast opendeed bewoog de hele plastic zak nog. De volgende dag hebben we eigenlijk niks gedaan op de boerderij, het was te warm.

Wat ik ook ontzettend leuk vond afgelopen week is dat we naar de zoo zijn geweest, het was een kleintje, maar super leuk, we mochten kangoeroes voeren, heb koalas gezien en er kwam een hele grote witte papegaai op mijn schouder zitten en 'hello cocky' zeggen en hij wilde er niet meer af super grappig. Helaas staan bijna alle foto's waar ik op sta op Marnie haar camera maar die stuurt ze vast nog wel even. Op dit moment zit ik weer in Perth. Ik wilde graag terug omdat ik de hele week mijn bril op had gehad omdat er een scheurtje zat in mijn lens en ik de reserve lenzen hier had gelaten. En een bril is echt heel irritant met dit weer dat je geen zonnebril op kan enzo. De familie is nog steeds in Miami. Ik blijf hier tot dinsdag alleen, en om eerlijk te zijn vind ik dat ook wel even heerlijk, gewoon even 4 daagjes uitblazen van alle drukte en alles wat ik meemaak. Dinsdag haalt David mij weer op (hij gaat de kat naar de kennel brengen) en dan ga ik weer mee naar Miami. Waarschijnlijk gaan we volgende week nog kamperen down south, maar niks is nog zeker. Ik zit nu lekker buiten op ons nieuwe terras, zo een lekkere chicken noodle soup maken en een film kijken in de thuisbioscoop. Rest van de dagen lekker naar het strand en chillen.

Iedereen nog ontzettend bedankt voor de leuke kerstkaartjes die ik heb gekregen! Heb er vandaag nog een paar ontvangen haha! Ontzettend leuk dat jullie aan mij hebben gedacht! Dankjulliewel!
Ik ben benieuwd wat er allemaal nog gaat gebeuren, ik laat mij verrassen!

Veel Liefs <3

  • 11 Januari 2013 - 12:53

    Milou:

    Nou nou nou...als je me jaloers wilt maken lukt dit aardig! Ik dacht altijd dat jij de held van ons twee was, maar dit valt dan nog wel mee ;) Maar vind je het dan niet eng om alleen thuis te zijn?
    In ieder geval maak je super veel leuke dingen mee! Je hebt echt geluk met de familie en alle huizen, haha!
    En Kirby was echt super schattig op dat filmpje van die glijbaan! Veel plezier nog!

  • 11 Januari 2013 - 18:34

    Annemiek:

    Klinkt weer super goed. Zie je de andere au-pairs dan nog dit weekend. Of ben je echt helemaal alleen. Wij zijn hier allemaal weer begonnen met werken en de eerste week zit er weer op. Vanaf morgen gaat het hier weer vriezen, dus eind van de week misschien weer schaatsen....En hoe zit het dan met de bosbranden daar? Hier zijn er de hele tijd berichten over de bosbranden in Australie, wel vooral in het oosten. Maar bij jullie is het toch ook warmer dan anders?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Haii ! Ik, Lotte vertrek 3 november naar Australië om daar een halfjaar als au-pair te gaan wonen!

Actief sinds 17 Okt. 2012
Verslag gelezen: 843
Totaal aantal bezoekers 34302

Voorgaande reizen:

15 Januari 2015 - 13 Juni 2015

Study Abroad - Örebro, Sweden

03 November 2012 - 10 Mei 2013

Au-pair Australië

Landen bezocht: