2 Maand - Reisverslag uit Bicton, Australië van Lotte Slotboom - WaarBenJij.nu 2 Maand - Reisverslag uit Bicton, Australië van Lotte Slotboom - WaarBenJij.nu

2 Maand

Door: Lotte Carlijn Slotboom

Blijf op de hoogte en volg Lotte

26 December 2012 | Australië, Bicton

December.. altijd een maand die snel voorbij gaat, zo ook hier! Afgelopen 1.5 weer zoveel gebeurt, en je vergeet alles zo snel weer. Doordeweeks is er niet heel veel bijzonders gebeurd (voor zover ik me nog herinner) het was vakantie, dus had mijn handen vol aan de 5 kinderen overdag.
Afgelopen zaterdag was echt een geweldige dag. Toen ik wakker werd dacht ik nog dat ik die dag in Kings park zou gaan picknicken met wat aupairs en verder niet veel zou doen die dag. Maar toen ik toen ik wakker werd om 8:45 op mijn mobiel keek, had ik een sms van Diasy: je kunt met ons mee op de boot naar Rottnest Island, moet je om 9:30 hier zijn. En het is 20 minuten rijden dus ik had nog 25 minuten om mijn klaar te maken! (daisy's familie heeft dus een eigen boot). Gelukkig was Marnie zo aardig om mij naar Daisy te brengen! Toen ik bij Daisy was gingen we naar de boot.. en wat voor 1. Het was ontzettend groot, plaats voor 14 mensen om te slapen en een heel mooi dek waar je heerlijk op kon rusten! Voor 1 uur hadden we al 3 glazen champagne op, ja je moet wel een beetje mee doen met het jetset leven. Toen we na 3kwartier/uurtje varen aankwamen en de boot neerlegden vlakbij de kust besloten we te gaan snorkelen (ja we hadden nog gevraagd of er geen haaien zaten)! Toen ik iets verder van de boot aan het snorkelen was hoorde ik opeens iedereen op de boot gillen en wijzen naar iets.. ik dacht jahoooor zul je het hebben een haai -_- ik zwom zo snel als ik kon terug naar de boot, het bleek geen haai te zijn, maar een heuze stingray van 2 bij 2 meter, en na ik even boven hem gezwommen te hebben ben ik er maar uit gegaan, aangezien ik me opeens herinnerde dat Steve Irwin er door een doodgestoken is. We zijn ook nog op Rottnest Island geweest waar we uiteraard de Quokka's bekeken hebben en geluncht hebben bij 'dome'. We gingen rond een uur of 3 weer terug naar de boot waar we nog heerlijk gerelaxed hebben tot een uur of 7 waarna we weer terugvoeren (tijdens de zonsondergang, wauwwwie). Toen we bij Daisy aankwamen hebben we even gedoucht en zijn we doorgegaan naar Lisa en Lianne waar we 'the parent trap' gekeken hebben, nog steeds geweldige film! Daar hebben we geslapen en de volgende morgen in de Jacuzzi gezeten en lekker meisjesachtig onze nagels gedaan. 's Middags nog even geshopt voor een kerstjurkje, en zeker goed geslaagd. Kortom het weekend was helemaal geweldig !

Maandag is er niet veel bijzonders gebeurt, behalve ontzettend veel kerst voorbereidingen natuurlijk! Ik heb bijna de hele middag in de keuken gestaan met Marnie om de lekkerste 'rum balls', 'short bread', 'salads', en 'pepernoten' te maken. Ja dat lees je goed, pepernoten, ze vielen zo goed in de smaak met sinterklaas dat ze vroeg of ik ze weer wilde maken! haha, achja waarom ook niet. Ook wilden we nog oliebollen en appelbeignets maken, maar helaas hadden we niet genoeg olie, dat gaan we dus nog doen aankomende week. 's Avonds kwamen de buren nog langs om champagne te drinken en zelfgemaakte pretzels te eten. Zij hebben 3 kinderen en de pret werd al snel bedorven tussen een ruzie tussen Barton en Luke. Barton werd namelijk boos dat hij niet mee mocht spelen met de oudere jongens, en als hij boos wordt is op een of andere manier zijn wapen, zijn broek naar beneden trekken.. En Luke was boos en trapte hem keihard in zijn edele delen. Barton bloedde en de buren gingen weer naar huis.

En dan eerste kerstdag, oke de kids hebben mij nog nooit zo vroeg wakker gemaakt, ik keek op de wekker.. 3:30. Ze waren zooo excited dat Santa Claus was geweest, dat alle cadeautjes op dat tijdstip werden uitgepakt. Ik heb ze hoi gezegd en ben weer naar bed gegaan, te vroeg voor mij. De kinderen zijn de hele tijd wakker gebleven terwijl ik nog heerlijk 3 uurtjes geslapen heb. Daarna gingen we naar de kerk, in Nederland ga ik eigenlijk nooit naar de kerk dus dit was weer een keer wat anders. Natuurlijk moest er net iemand in het bankje naast ons flauwvallen, maar gelukkig is David een dokter dus zat de man snel weer recht. Toen we naar huis gingen kwam Marnies familie met ons mee en hebben we de overige cadeaus onder de kerstboom uitgepakt. Ik heb van Marnie&dave een strandtas, strandlaken, lipgloss, chocola (made in holland) en zuurtjes gekregen, ontzettend lief. Ook kreeg ik van Mama&granddad australische chocolaatjes, van auntie Tania een fles wijn, een ketting en een ontzettend lief kaartje. En van Nana&grandpa een boek over alle bloemen in western australia, en een boek over de hele omgeving hier gekregen. Echt onzettend lief dat iedereen aan mij dacht. Ik had voor de kids en voor Marnie&david ook wat cadeaus gekocht.
We hebben 's middags uitgebreid geluncht en 's avonds een uitgebreid diner gehad.

Vandaag was het boxing day, maar eigenlijk geen bijzondere dingen gedaan, de leftovers van gisteren opgegeten en beetje hardgelopen en uitgerust van gisteren.

Sorry dat het verhaal weer zo lang is, en dan heb ik nog maar over 4 dagen verteld in plaats van de 11 die ik van plan was. Ik doe het ook een beetje zodat ik dit later allemaal kan teruglezen! En ik hoorde dat mijn kerstkaartjes nog niet zijn aangekomen, haha ik hoop voor nieuwjaar!

Ohja misschien aankomend weekend naar de australische 'miami' , falcon bay, waar het vakantiehuis is, want David is 4 dagen niet oproepbaar, terwijl hij dat normaal 24/7 is. Dus daar maken we maar gebruik van.

Natuurlijk mis ik met de kerstdagen enzo mijn familie wel, maar ze zorgen zo goed hier voor mij dat ik dit ook niet had willen missen!

Veel liefs <3

  • 26 December 2012 - 14:06

    Bert:

    Fantastisch op zo'n boot tussen de jetset. Zal straks wel weer afkicken worden in het armoedige Winterswijk !
    Wij vinden het fijn voor jou dat je zo'n geweldige familie getroffen hebt en het geeft ons ook een gerust gevoel. Zo dadelijk ga ik oma ophalen en dan eerst gebak eten en vanavond gourmetten.
    Verder natuurlijk naar de "echte" kerstfilms kijken zoals Pippi en Sissi, die we inmiddels al bijna kunnen dromen
    Nog veel plezier op "werkvakantie" daar en ben benieuwd naar jullie kleine ( ? ) vakantiehuisje
    Bert



  • 28 December 2012 - 15:16

    Jeanette:

    Tjonge jonge, het lijkt wel een film waar je in terecht gekomen bent.
    En je wordt ook nog eens een echte keukenprinses, ik word ook wel nieuwsgierig naar die pepernoten van jou.
    Ik luisterde net naar de radio, en hoorde jouw naam, Lotte Slotboom die een plaatje aanvroeg voor haar lieve vriendje die ze best wel mist daar in het verre Australië. Haha, LIEF hoor!!
    Goede jaarwisseling. Gaan ze daar 's nachts ook nog lekker knallen met vuurwerk? Wij verheugen ons alweer op het vuurwerk van Herby.
    Groetjes van Hennie, Lizzy en Jeanette.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Haii ! Ik, Lotte vertrek 3 november naar Australië om daar een halfjaar als au-pair te gaan wonen!

Actief sinds 17 Okt. 2012
Verslag gelezen: 585
Totaal aantal bezoekers 34304

Voorgaande reizen:

15 Januari 2015 - 13 Juni 2015

Study Abroad - Örebro, Sweden

03 November 2012 - 10 Mei 2013

Au-pair Australië

Landen bezocht: