1/4 - Reisverslag uit Bicton, Australië van Lotte Slotboom - WaarBenJij.nu 1/4 - Reisverslag uit Bicton, Australië van Lotte Slotboom - WaarBenJij.nu

1/4

Door: Lotte Carlijn Slotboom

Blijf op de hoogte en volg Lotte

18 December 2012 | Australië, Bicton

Jeetje ik zit alweer op 1/4 deel van mijn reis. De tijd vliegt nog steeds, maar dat is een goed teken aangezien ik ontzettend veel leuke dingen beleef! Vorige week woensdag begon het feest: alle 5 de kinderen hele dagen thuis want de zomervakantie is begonnen, ze hoeven pas weer naar school in Februari! Nou dat is me wel een potje druk hier in huis! En als ik op de 5 mincham kids pas en de buurvrouw besluit haar kinderen die dag bij mij te droppen omdat ze nog wat dingen moet doen zit ik alleen met 8 kinderen! En tja ik kan je vertellen dat ik zodra ik op mijn kamer kom rond een uur of 8, meteen kan slapen.

Afgelopen zaterdag heb ik mijn kerst inkopen gedaan! Want ja het is over een week al kerstmis, en aangezien de kinderen hier heilig overtuigd zijn van de echtheid van de kerstman kon ik niet achterblijven met wat cadeautjes kopen. Bij elk kind staat bovenaan de wish list : IPAD . Op nummer 2: IPAD mini en op nummer 3: IPOD touch. Oke dat heb ik dus niet gekocht. Het zijn leuke boekjes geworden, ze stonden op de wenslijst en ongeveer het enige betaalbare als je 5 cadeautjes moet hebben. Voor Marnie&David heb ik een dinnercheque gehaald om uit eten te gaan in Fremantle en een gratis aupair voor die avond. Ook is Marnie morgen nog jarig, dus daar moest ik ook nog wat voor hebben. Ik heb een kookboek gehaald en een bodylotion, helaas, slordig als ik ben, is de bodylotion kwijt geraakt tussen mijn 100 plastic tassen en ben bang dat ik hem ergens in een pashokje ofzo heb laten liggen. Daarna ben ik zaterdag naar het strand gegaan met 2 nederlandse aupairs en aan mijn kleurtje gewerkt!

Sinds vorige week ben ik ook begonnen met 'start to run' een programma om langzaam het hardlopen op te bouwen, ik merkte namelijk aan mijzelf dat het tijd werd om wat aan sport te gaan doen (HAHA). Tot nu toe gaat het goed en ben ik ontzettend fanatiek. Je hebt dan zo'n coach op je mp3, en als die dan zegt: 'ik weet natuurlijk niet waar jij nu loopt, maar ik kon altijd heel erg genieten van het uitzicht onderweg' en dan denk ik bij mijzelf: 'hahahahha ik weet zeker dat het bij jou niet zo mooi was als in australië met 20 graden tijdens de zonsondergang langs de swan river!' En dat doet me dan wel goed!

Zondag gingen we met 5 Nederlandse aupairs op weg naar de pinnacles en Lancelin (zie foto's) we vertrokken hier om 9 uur en waren om 13:00 bij de pinnacles, dit duurde iets langer dan we verwacht hadden! Maar goed het was prachtig om daar even te zijn! Onderweg heb ik mijn eerste kangoeroes gezien, helaas alle 8 dood langs de weg na aanrijdingen. Ook heb ik 2 emus gezien, waarvan 1 dood langs de weg en 1 levend! Nadat we elke steen bij de pinnacles hadden gezien reden we door naar Lancelin, waar het 'sandboarden' ons te wachten stond. Dit was echt super gaaf om een keer te doen, alleen je raadt het al, elke keer als je naar beneden gaat, juist, moet je ook die hele zandberg weer op naar boven klimmen, en dat was toch aardig vermoeiend. Toen we het zand allemaal wel hadden gezien zijn we weer terug gereden naar huis, natuurlijk gaven mijn ouders die avond een feestje, en ik kwam daar helemaal gezandstraalt aan, dus even snel een douche genomen en daarna lekker sushi gegeten!

Gisteren weer een hele dag de kinderen gehad en vandaag alleen de ochtend en avond, ik ben nu dus vrij en ga zo even fremantle in om nog een cadeautje voor Marnie te halen, en de kids en ik gaan voor haar een smartie kitkat taart maken, dus de ingredienten moet ik nog even halen. Ook maken we een adulttaart (almond date caramel slice) super lekker.
Ik moet er dus weer vandoor aangezien over een halfuurtje mijn bus vertrekt.

Ohja nog even van de auto nagevraagd wanneer dat gaat komen, en ze zou het deze week regelen! En hopelijk kan ik dan ook 's avonds wat vaker met de meiden doen of een keertje lekker uiteten.
Voor nu gaat het nog prima met me, daar in Nederland is het vast wat kouder dan hier haha!

Veeel Liefs <3

  • 19 December 2012 - 08:22

    Annemiek:

    Gefeliciteerd met Marnie en is de taart gelukt? En heb je alsnog een cadeautje kunnen kopen. Hier is gisteren Serious Request weer begonnen, dus we zitten weer goed in de kerstsfeer.
    Groetjes mam

  • 21 December 2012 - 09:49

    Milou:

    Hai Lotje,

    Je hebt het nog steeds naar je zin zo te zien. Ik ben vanochtend naar de tandarts geweest en er was helemaal niks aan de hand dus mag over een half jaar weer terugkomen, samen met jou!!
    Gister heb ik een drukke dag gehad op de stageschool, want we gingen de kerstmusical opvoeren, heel spannend voor alle kindjes maar ze hebben het heel erg goed gedaan!
    Ik ga zo even een nummertje voor je aanvragen bij serious request, dus ben benieuwd of het nog op de tv komt! Zou leuk zijn... maar we zullen zien!

    Veel plezier nog,
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Haii ! Ik, Lotte vertrek 3 november naar Australië om daar een halfjaar als au-pair te gaan wonen!

Actief sinds 17 Okt. 2012
Verslag gelezen: 759
Totaal aantal bezoekers 34307

Voorgaande reizen:

15 Januari 2015 - 13 Juni 2015

Study Abroad - Örebro, Sweden

03 November 2012 - 10 Mei 2013

Au-pair Australië

Landen bezocht: