Week 5 - Reisverslag uit Bicton, Australië van Lotte Slotboom - WaarBenJij.nu Week 5 - Reisverslag uit Bicton, Australië van Lotte Slotboom - WaarBenJij.nu

Week 5

Door: Lotte Carlijn Slotboom

Blijf op de hoogte en volg Lotte

09 December 2012 | Australië, Bicton

En ook week 5 is alweer achter de rug! Het was me een weekje weer wel. Afgelopen 2 weken alweer zoveel beleefd, te veel om te onthouden!!

Vorige week vrijdag was ik rustig op de jongste aan het letten samen met het meisje van 5 zaten we voor in de tuin in het zonnetje te spelen. De jongens zaten in de achtertuin, hoor ik opeens 1 van de jongetjes krijsen. Ik racen naar de achtertuin wat was er gebeurd: ze hadden wapens van hout gemaakt en het wapen van Finley (7) was doormidden gebroken en er waren houtsplinters in zijn oog terecht gekomen. Gelukkig was Marnie ook thuis dus die heeft hem mee naar het ziekenhuis genomen. Mocht ik voor het eerst voor de kinderen koken (aangezien marnie in het ziekenhuis was met finley en david op zijn werk). Het werd dus lekkere witte bonen in tomatensaus met toast haha. Daarna lekker een film gekeken met de kids en op tijd naar bed gegaan. Verder heb ik dat weekend niet veel gedaan. Eigenlijk alle aupairs waarmee ik veel optrek waren dit weekend op vakantie (naar sydney, rottnest of bali) dus het was een weekendje thuis zitten en zwemmen. Zaterdag nog even geluncht in Fremantle met 2 Nederlandse meisjes en naar de kerst bazaar geweest. Maar aangezien er weinig onder de 100 dollar was heb ik niks gekocht.

Maandag en Dinsdag heb ik ook geluncht in Fremantle, Maandag met een duits meisje en Dinsdag met een aantal nederlandse en duitse meisjes, ontzettend gezellig en fremantle is ook een prachtigprachtig stadje. Meestal ga ik op de fiets (30min/45min). Zo ging ik ook maandag op de fiets, niet voorbereid op de 34 graden die het werd 's middags. Toen moest ik dus heuvel op heuvel af weer terug in die hitte, en toen ik thuis kwam ben ik ook meteen in het zwembad gesprongen. Dinsdag verstandig met de bus gegaan!

Woensdag was het : SINTERKLAAS, tenminste in Nederland. Ik had hier al 2 weken een pakketje uit Nederland staan wat ik pas met Sinterklaas mocht openmaken, en er zat ook een cadeautje in voor de kids, die waren ook al dagen zenuwachtig voor hun cadeautje haha. Eerst hebben we pepernoten gebakken toen de kinderen uit school kwamen, en een alternatief gevonden voor speculaas kruiden, maar het smaakte goed! De familie vond het zelfs zo lekker dat we ze met kerst weer gaan maken! En ook wat chocolade pepernoten. Dan gingen we na het eten dan eindelijk de cadeautjes openmaken, en er zat ook een gedichtje bij in het nederlands en in het engels. Die in het engels vond marnie zo lief, ze moest bijna huilen! Dus dankje sinterklaas!

Donderdag heb ik mijn ehbo diploma gehaald! Jaja ik doe ook nog nuttige dingen hier. Marnie en David vonden dat wel een veilig idee als ik alleen met de 5 kids ben kan er natuurlijk altijd wat gebeuren, en mij leek het ook wel leuk, dus ik heb mij een ochtendje daar vermaakt! En na mijn examen CPR was ik geslaagd! Daarna nog even naar het winkelcentrum daar in de buurt gegaan en lekker sushi gegeten!

Vrijdag was de grote dag voor billie en barton: hun christmas assembly! En ik mocht mee! Nou dat heb ik nog nooit gezien, maar ze zitten op een katholieke school, en eerst werd er een heel gebed opgezet en iedereen deed mee en ik wist niet zo goed wat ik moest doen. Daarna dacht ik dat we klaar waren, maar nee, het australische volkslied werd gezongen, haha, dat had ik helaas vergeten in te studeren, ideetje voor de volgende keer. Daarna heb ik Billie trots een rendier zien spelen en Barton een kerstman, heel leuk om een keer te zien! Daarna ging Marnie wat drinken met een vriendin en ging ik naar huis met Calvin (10, die had al vakantie). Hij houdt heel erg van fietsen dus ik stelde voor om een stukje te gaan fietsen en een ijsje te halen en dan weer terug te fietsen. Ik dacht dat vindt die vast super leuk! Zegt die: '..maar het is vakantie..dan mag ik op de computer..'-_- oke, dan niet dacht ik haha, en toen heb ik met tv kijken mijn geld verdiend.

Gisteren had ik met wat meiden afgesproken om naar Mandurah te gaan, uitiendelijk liep het allemaal iets anders en kwamen we uit in Rockingham en zijn we naar Penguin Island geweest, super leuke gezellig dag gehad daar! Hadden nog een Nederlandse buschauffeur, heel grappig haha.
En vandaag naar Kings Park geweest. Nou we hadden daar afgesproken om 12 uur. En ik zou met de bus gaan, maar kings park is groot, ben ik dus aan de verkeerde kant uitgestapt van Kings park, en heb ik lekker 2 uur in de brandende zon gelopen om de rest te vinden-_- verder was het heel gezellig, het picknicken, en kings park is zo mooi, met de skyline van perth op de achtergrond!
Net lekker chinees gegeten! Hadden ze laten bezorgen en het smaakte heel erg zoals in Nederland, heerlijk op ons nieuwe terras gegeten. Helaas wel door 3 muggen gebeten auwauwauw.

Alles is hier ontzettend mooi, en ik denk dat het mooie aan 'een aupair' zijn is dat je echt in een gezin wordt opgenomen en de plekjes bezoekt die je als toerist niet te zien krijgt, ik vermaak me voorlopig nog wel even!

Liefs <3

  • 09 December 2012 - 17:25

    Jos De Kok:

    Hoi Lotte,

    wat fijn dat je het zo naar je zin hebt! Zo vliegen de weken voorbij. Wij missen je wel hoor!!
    En je EHBO kwam nu wel te laat he!!!

    Veel plezier nog en tot horens,

    Knuffel Jos

  • 09 December 2012 - 17:33

    Oma:

    Bedankt voor je telefoontje, ik vond het heel leuk om je stem weer eens te horen. Ik hoor wel dat je het erg naar je zin hebt en dat de tijd vliegt. Ik hoor via pap en mama wel hoe het met je gaat. Kusjes oma

  • 09 December 2012 - 17:39

    Annemiek:

    Toch een gek idee dat jij het zo lekker warm hebt. Hier vooral veel sneeuw, dooi, en andere koude ongemakken. Maar let je wel op dat je niet verbrandt: goed insmeren en een hoed kopen hoor. Dat zeggen je hostparents niet voor niets. Geniet er verder vooral lekker van. Tot lezens, horens of skypes.
    xxx mam

  • 09 December 2012 - 19:46

    Jeanette:

    Lotte, jouw geduld werd wel op de proef gesteld. Twee weken wachten om je sinterklaaspakket uit te mogen pakken. Wij hebben hier ook nog een kleine sinterklaasavond gevierd, Lizzy had aangekondigd dat ze haar schoen ging zetten. Ze heeft trouwens ook nog voor zwarte piet gespeeld op de volleybal, zei zo'n meisje tegen haar dat ze rood op haar tand had, oeiiii.
    Volgens mij zit je daar bij een heel leuke familie, en heb je leuke contacten met andere aupairs.
    Dat lijkt me super dat je daar in je vrije tijd leuke dingen kunt doen met leeftijdgenoten.
    Geniet ervan! Winterse groetjes uit Winterswijk van Jeanette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Haii ! Ik, Lotte vertrek 3 november naar Australië om daar een halfjaar als au-pair te gaan wonen!

Actief sinds 17 Okt. 2012
Verslag gelezen: 524
Totaal aantal bezoekers 34288

Voorgaande reizen:

15 Januari 2015 - 13 Juni 2015

Study Abroad - Örebro, Sweden

03 November 2012 - 10 Mei 2013

Au-pair Australië

Landen bezocht: