En het is alweer Maart - Reisverslag uit Perth, Australië van Lotte Slotboom - WaarBenJij.nu En het is alweer Maart - Reisverslag uit Perth, Australië van Lotte Slotboom - WaarBenJij.nu

En het is alweer Maart

Door: Lotte C. Slotboom

Blijf op de hoogte en volg Lotte

03 Maart 2013 | Australië, Perth

Jaja mensen het is alweer maart. Dat betekent dat er nog 9 weken zijn voor ik weer naar ons koude kikkerlandje terug ga. En natuurlijk de afgelopen weer veel beleefd en druk geweest. Vorige week zaterdag niet heel druk geweest, beetje lekker geluierd, naar het strand geweest en even naar de stad. Zondag had ik afgesproken om met Maartje, Jill en Willemijn naar Rottnest Island te gaan. Daar was ik al een keertje geweest maar toen ben ik alleen maar in de have geweest omdat we met Daisys boot waren, en toen heb ik verder weinig van het eiland gezien. Om zoveel mogelijk uit onze dag te halen, besloten we de ferry van 7 uur te nemen, oke dat was wel erg vroeg aangezien mijn wekker om 5:15 ging. Na even wat moeite te hebben gehad met wakker worden stapte ik vol goede moed op mijn fietsje naar fremantle waarvandaan de ferry zou vertrekken. Natuurlijk bleken er 2 vertrekpunten te zijn en natuurlijk stond ik bij de verkeerde. Dit heeft zich allemaal opgelost gelukkig. Het duurde ongeveer een halfuurtje voordat de ferry bij Rottnest was, we hadden mountainbikes gehuurd en die kregen we daar. Om 8 uur 's ochtends stonden wij dus al klaar om onze fietstocht te beginnen. Gelukkig was het eiland niet al te heuvelig en konden we lekker fietsen, dit hebben we tot een uurtje of 2 gedaan, onderweg paar keer gestopt bij mooie baaien om even te genieten van het uitzicht (en een plakje cake). Daarna zijn we weer terug gefietst naar het beginpunt waar we een ijsje gehaald hebben en hebben we ons goed vermaakt in de vele baaien die er zijn door lekker te gaan snorkelen. Rond 18:00 uur ging onze ferry terug en toen zijn we nog even fremantle ingeweest om heerlijk pizza te eten.

Afgelopen week heb ik veel opgepast. Dat vond ik helemaal niet erg zo net voor sydney. Want ja Donderdagochtend vertrek ik met Willemijn naar Sydney en ik heb er echt ontzettend veel zin in! Nadat we ons hostel in 'kings cross' hadden geboekt las ik later dat dit de rosse buurt van Sydney was.. maarja we redden ons wel haha. De avonturen die we daar beleven kun je de volgende keer lezen!
Verder is er van de week niet veel bijzonders gebeurd, alles gaat zo zijn gangetje en ik merk toch wel dat alles 'normaal' begint te worden wat ik echt heeel jammer vind. De eerste paar keer dat ik naar cottesloe beach ging was het echt : oooh wat een mooi strand zo wit zulk blauw water en wat mooi. en nu denk ik: ach het is ook maar gewoon een strand. Je begint aan heel veel hier te wennen, het is wel een goed teken dat je je thuis voelt denk ik.

Dit weekend heb ik vooral geprobeerd wat geld te besparen. Gisteren samen met Maartje naar 'Harbour town' geweest. Dat is een beetje de 'batavia stad' van perth. Groot outlet center. Hier heb ik niks gekocht aangezien ik geld wilde besparen, maar ga zeker nog een keertje terug haha. Vrijdag en zaterdag avond ook opgepast dus echt weg kon ik dit weekend niet. Vandaag weer lekker op het strand liggen bakken en vanavond was er een feestje hier. Geloof dat ik bijna tot mijn vertrek elk weekend helemaal vol heb gepland met dingen die ik allemaal nog wil doen. Het komt ineens wel dichtbij nog maar 9 weekenden en dan is mijn luilekkerland leventje toch echt voorbij en moet ik me weer gaan richten op mijn studie (hoewel ik moet zeggen dat ik daar toch ook wel zin in heb) al zal het wel een hele omschakeling zijn.

I'm living my dream <3

  • 04 Maart 2013 - 07:50

    Wim/anja Ruesink:

    Lotte, we lezen elke keer met genoegen je verslagen.Geniet nog de komende maanden!

  • 04 Maart 2013 - 13:43

    Jeanette:

    Ik zie dat je alweer aan het aftellen bent en eigenlijk nog tijd tekort komt.
    Fijn dat je zo geniet en heel veel plezier in Sydney.En rustig aan in de rosse buurt hoor!!
    Gr. Jeanette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Haii ! Ik, Lotte vertrek 3 november naar Australië om daar een halfjaar als au-pair te gaan wonen!

Actief sinds 17 Okt. 2012
Verslag gelezen: 397
Totaal aantal bezoekers 34282

Voorgaande reizen:

15 Januari 2015 - 13 Juni 2015

Study Abroad - Örebro, Sweden

03 November 2012 - 10 Mei 2013

Au-pair Australië

Landen bezocht: