Dat was het dan - Reisverslag uit Bicton, Australië van Lotte Slotboom - WaarBenJij.nu Dat was het dan - Reisverslag uit Bicton, Australië van Lotte Slotboom - WaarBenJij.nu

Dat was het dan

Blijf op de hoogte en volg Lotte

10 Mei 2013 | Australië, Bicton

'Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didn't do than by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover.' - Mark Twain

Dit was het dan. Het is ongelofelijk maar mijn dagen in Australië zitten erop. En wat was het geweldig. Gisteren zijn Marnie en Dave Naar Japan vertrokken, Billie en Barton zijn naar Dave zijn ouders op de boerderij, Kirby is bij de buurvrouw en ik heb de oudste twee nog. Billie en Barton zag ik voor dat ze gisteren naar school gingen voor het laatst, van Billie kreeg ik een dikke knuffel en kus maar Barton geloofde niet dat ik hem echt de komende jaren niet meer zou zien. Hij hield vol dat ik er gewoon volgende week weer zou zijn. Vond het ontzettend moeilijk om te beseffen dat ik ze echt heel lang niet ga zien, en als ik ze weer zie zijn ze ouder en natuurlijk erg veranderd. Toen moest ik rond 11 uur ook afscheid van Marnie en Dave wie naar het vliegveld gingen om een weekje vakantie te hebben in Japan. Marnie en ik konden het allebei niet droog houden, en dave zei dat ik het wel voor alle andere aupairs verpest had nu, dat die nog hard moesten werken om zo gewaardeerd te worden als mij. Dat vond ik zo fijn om te horen. Het was ook wel een beetje een raar afscheid want ik zwaaide hun uit in plaats van andersom. Daarna ben ik voor de laatste keer naar Fremantle te gaan om te lunchen met mijn vriendinnen, ik heb nog een super leuk kaartje en fotolijstje van ze gekregen.

Afgelopen zondag ben ik nog uiteten geweest als 'afscheid' met mijn familie. Alle kinderen gedroegen zich perfect en we hebben heerlijk gegeten. Voordat we dessert kregen, werd er nog een speech gehouden voor mij! Ik kreeg een superleuke tekening van de kinderen, een geweldig fotoboek met veel foto's die ik zelf nog nooit gezien had, en een ketting met de namen van de kinderen erin gegraveerd, echt super mooi en ben ze ontzettend dankbaar hiervoor. Toen we thuiskwamen heb ik ze ook mijn cadeaus gegeven, het besef dat ik echt snel weer in Nederland zou zijn kwam toen ook.

De afgelopen week heeft dus helemaal in het teken gestaan van afscheid nemen en voorbereiden op de reis terug.
Gisteren had ik dus de twee oudste nog hier thuis. Ik had ze beloofd dat als ze na school hun huiswerk zouden doen ze na het eten 's avonds oop de Ipad spelletjes mochten doen. Ik heb ze lekker verwend en een ijsje als toetje gegeven, gisteren nog cupcakes gebakken en die vanmorgen in hun lunchbox gedaan.

Ik merk aan mijzelf dat ik best een beetje nerveus ben om weer terug te gaan, heb ontzettend keelpijn, en ook last van hoofdpijn laatste dagen, maar dat zijn gewoon de zenuwen.
Vandaag alle laatste dingen pakken en rond lunchtijd komen de ouders van Marnie en zij hebben de kinderen de rest van de week. Vanavond een drankje doen met Nienke en dan gaat morgen om 4 uur 's ochtends de wekker en vlieg ik om half 10 richting singapore. Daar moet ik 8 uur wachten dus ik ga nog een sightseeing tour doen. Daarna door naar London om vervolgens om 9:40 zondagmorgen nederlandse tijd op schiphol aan te komen.

Ik kan gewoon niet beschrijven hoe dankbaar ik deze familie ben dat ze me zo'n top tijd hebben gegeven. Australië was geweldig en opnieuw heb ik met tranen afscheid genomen van familie, net als 6 maand geleden, om weer naar de andere kant van de wereld te vliegen.

Australië & Minchams jullie maakten deze 6 maanden tot het beste halfjaar van mijn leven. Bedankt.

En ik durf te zeggen dat ik best een beetje trots ben op mezelf wat ik allemaal bereikt heb. Als ik terug denk aan de laatste dagen voor ik weg ging dat ik er toch behoorlijk tegenop zag, en de eerste nacht hier in australië dat het enige wat ik wilde naar huis gaan was (sorry mam heb ik nooit verteld was bang datje ongerust zou worden). Ik heb het toch maar mooi gedaan en er een geweldige tijd aan over gehouden!

Ik wil iedereen bedanken die me heeft gevolgd via deze blog, ik vond het elke keer super leuk om alle reacties te lezen en te horen hoe het daar in Nederland ging. Ik kijk er dan ook ontzettend naar uit om iedereen weer te zien! Tot heel snel!

Liefs <3




  • 10 Mei 2013 - 09:50

    Jos:

    Goede reis terug en tot zondag!

  • 10 Mei 2013 - 10:26

    Milou:

    Nu is het einde echt in zicht...echt jammer dat je Kirby niet mee mag nemen in je koffer of als handbagage. Hij kan de W van willem al zie ik haha ;)
    Geniet nog maar even van je laatste dagen en dan zie je mij weer!

  • 10 Mei 2013 - 14:28

    Annemiek:

    Toch wel erg blij dat je weer graag naar huis komt, maar ook geweldig dat je zo'n fantastische tijd heb gehad. Wie weet heb je de smaak van Australië nu wel te pakken na die eerste bewuste nacht. Dat had je wel goed ingeschat trouwens, maar ik ben erg blij dat het allemaal goed is gekomen bij deze geweldige familie en de super leuke andere au pairs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Haii ! Ik, Lotte vertrek 3 november naar Australië om daar een halfjaar als au-pair te gaan wonen!

Actief sinds 17 Okt. 2012
Verslag gelezen: 13370
Totaal aantal bezoekers 34278

Voorgaande reizen:

15 Januari 2015 - 13 Juni 2015

Study Abroad - Örebro, Sweden

03 November 2012 - 10 Mei 2013

Au-pair Australië

Landen bezocht: