Update - Reisverslag uit Gotenburg, Zweden van Lotte Slotboom - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Gotenburg, Zweden van Lotte Slotboom - WaarBenJij.nu

Update

Door: Lotte C. Slotboom

Blijf op de hoogte en volg Lotte

30 April 2015 | Zweden, Gotenburg

Hallo allemaal,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik wat van me heb laten horen. De afgelopen maand is alles een beetje zijn gangetje gegaan, het werd iets drukker op de universiteit, gingen nog steeds veel uit en zo af en toe een leuk tripje tussendoor gepland.

Milou zit ook alweer in Zweden sinds 9 April. Die doet haar stage in Stockholm op een internationale basisschool. Het weekend na 9 April ben ik natuurlijk meteen even naar haar toe gegaan. We zijn naar het Abba museum in Stockholm geweest, hebben een standswandeling gemaakt en zijn lekker uit eten geweest. Het was erg leuk elkaar weer te zien na zo'n lange tijd!
De week na het bezoek aan Milou hadden we een corridor cleaning. Dit betekent dat er een check komt van de mensen wie de kamers hier verhuren om te kijken of we alles wel goed schoon houden. En daar was onder de Zweden enorme stress over omdat het altijd super streng was en maar de helft van alle corridors dit haalt, en als je het niet haalt er een boete van 50 euro per persoon is. Deze week hadden we dus de taken goed verdeeld om alles helemaal schoon te maken, zelfs te afzuigkap en de vriezer zijn nu helemaal schoon. Gelukkig hebben we het gehaald, scheelt weer heel wat kosten.
14 april ben ik met een groepje sushi wezen eten, eindelijk weer eens! 1 dinsdag in de maand is het studenten avond en krijg je als student zijnde 50% korting. En omdat het hier heel duur is betaalden we als nog bijna 30 euro per persoon, maar dat was het wel waard.

17 April heb ik een avondje in de campus bar gewerkt. Als je hier af en toe een avondje werkt krijg je gratis entree op andere avonden en gratis eten. Ook is er morgen een groot evenement waar we dan gratis heen mogen omdat we een keertje hebben gewerkt, dus dat is altijd makkelijk voor een student. Het werken was wel leuk, maar god dan valt ineens pas op hoeveel dronken mensen er zo'n avond in de bar lopen en hoeveel er per avond worden uitgezet. Alleen het schoonmaken aan het eind van de avond was minder.

De week erna ben ik samen met een vriendin, Alex, een paar dagen naar Göteborg geweest. We hadden ontzettend geluk met het weer, volop zon en rond de 18 graden. We hebben een kanaal tour gedaan en zelf een beetje door de stad gewandeld. Ook hier hadden ze weer een oude stad waar je heerlijk doorheen kon wandelen en op terrasjes wat kon drinken. Ons hotel zat ook erg dicht bij het centrum en hadden een lekker ontbijt erbij 's morgens. Kortom een paar hele leuke dagen.

Afgelopen weekend was Milou in Örebro. De laatste keer dat ze hier was, was in Februari toen er nog een dik pak sneeuw lag dus die vond het ook wel leuk om de stad eens zo te zien. 's Avonds bij paolo's gegeten, de beste pizzeria hier in Örebro en niet al te laat weer naar huis gegaan 's avonds. De volgende dag ook nog een wandeling gemaakt en natuurlijk bij mijn favoriete taco bar gegeten, en toen was het ook zo alweer tijd om Milou naar het station te brengen.

Maandag was een vriendin jarig en zijn we uiteten geweest en gaan bowlen, en gisteren hebben we nog wat gedronken op een terrasje 's avonds. Over 2 weken begint eindelijk de Vodka en Balalaika tour waar ik zo naar heb uitgekeken, maar helaas komt het einde van mijn tijd hier ook al in zicht. Voorlopig wil ik daar nog even niet aan denken, en alleen nog genieten van alle geweldige dingen die nog gaan komen!

Liefs,

• 30 April 2015 - 10:33

Milou:

Het was erg leuk om weer terug in Örebro te zijn!

Tot de 14e :)

• 02 Mei 2015 - 21:36

Wim Ruesink:

Lotte , we lezen je reisverslagen met veel plezier, geniet ze nog daar.
    anja-wim ruesink