Visitors & Stockholm! - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Lotte Slotboom - WaarBenJij.nu Visitors & Stockholm! - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Lotte Slotboom - WaarBenJij.nu

Visitors & Stockholm!

Door: Lotte C. Slotboom

Blijf op de hoogte en volg Lotte

24 Februari 2015 | Zweden, Stockholm

Hey allemaal,

Het is nog niet eens zo lang geleden dat ik een blog schreef, maar er is alweer zoveel gebeurd en er gaat de komende week zoveel gebeuren dat ik vast maar weer wat op schrijf.

12 Februari zijn we 's avonds voor de verandering een biertje gaan drinken in de campus bar. Elke donderdag is het timebeer, dat begint om 16h en dan is het bier 16 sek (2 euro) en dan gaat het elk uur met 1 kroon, dus ongeveer 10 cent omhoog, dus vroeg beginnen met drinken, bespaart een hoop geld.
13 Februari was er een Valentijns party, we hadden natuurlijk weer een preparty en die was zeer geslaagd, met karaoke en beerpong. In de kroeg draagt iedereen dan een bandje, groen = single, oranje = thuis een relatie maar hier single, en rood = relatie. Helaas heb ik de liefde van mijn leven niet gevonden die avond.

14 Februari zijn Milou en Dennis hierheen gekomen. Ze hadden wat vertraging in de trein, waardoor ik op Valentijnsdag in mijn eentje aan een afhaal pizza zat, maar goed. Om half tien heb ik ze dan eindelijk van de trein gehaald en zijn we wat gaan drinken in een cafe in het centrum. Daarna zijn ze (gelukkig ben ik zo goed in de weg) naar het hotel gegaan.
De volgende dag wilden we naar het slot, die zou open zijn op zondag, maar helaas was dat niet het geval. We hebben toen besloten naar Rynningeviken te gaan, een ontzettend mooi natuurpark hier in de buurt. Ik was er al eens geweest maar toen was het weer heel slecht dus het was leuk om er een keer op een zonnige dag heen te gaan. 16 februari zijn Milou en Dennis naar de campus gekomen, heb ik ze hier een beetje de weg gewezen, en hebben we geluncht met een paar vriendinnen van mij hier, allie, mady, alex and nicola. Zo konden zij ook met mijn familie kennis maken. Daarna hebben we nog een wandeling in een park vlakbij de stad gemaakt, en toen hebben we al weer afscheid moeten nemen.

18 Februar zijn we naar een concert van de 'oh I think that I've found myself a cheerleader'-guy geweest. hij kwam optreden in een nachtclub hier in Örebro. toen de club om 2 uur dichtging hadden we ontzettend honger en zijn we helemaal naar huis gelopen zodat we bij de MAX in the behrn arena konden eten (dit is een uur lopen ongeveer, maarja, we hadden honger).

20 Februari stond het volgende tripje alweer op de planning: Stockholm. Ik was hier nog nooit geweest maar wat een geweldig mooie stad. Ontzettend oud, maar ontzettend mooi. Ik ging met 3 vriendinnen: Allie, Mady en Alex, en een jongen Moritz, hij ging dat weekend ook toevallig naar Stockholm, dus konden we mee rijden. Het was een super leuk weekend en we hebben lekker toeristisch gedaan. Naar the royal palace geweest, changing of the guards, de oude stad, het vasa museum en naar een prachtig uitkijkpunt waar je de hele stad kon zien en het water. Natuurlijk ook 's avonds nog even de nachtclubs van stockholm bezocht, en daarna natuurlijk de MAX burgers. Al met al echt een geweldig weekend.

Maandag dan eindelijk de reis waar ik echt al zoo lang naar heb uitgekeken: Lapland!! Ik heb er zo ontzettend veel zin in, maar ik zie wel een beetje op tegen de koud. Volgens mij valt het nog mee, rond de -15, zoals het er nu uitziet!

De volgende trip is ook alweer geboekt, in mei ga ik een kleine roadtrip maken, beginnend in Stockholm, door naar tallin in Estland, dan per ferry naar Rusland, st. Petersburg, en na een paar dagen daar met de ferry door naar Helsinki, Finland. Ook hier kijk ik nu al naar uit.

Life's good <3

  • 24 Februari 2015 - 11:55

    Bert :

    Mooi verhaal. Lapland ,St-Petersburg lijkt mij ook erg leuk.
    Ik zou het denk ik in Lapland ook koud hebben door de KOU daar ! Goed aankleden dus
    papa Bert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Haii ! Ik, Lotte vertrek 3 november naar Australië om daar een halfjaar als au-pair te gaan wonen!

Actief sinds 17 Okt. 2012
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 34276

Voorgaande reizen:

15 Januari 2015 - 13 Juni 2015

Study Abroad - Örebro, Sweden

03 November 2012 - 10 Mei 2013

Au-pair Australië

Landen bezocht: