veiling aangekomen - Reisverslag uit Bicton, Australië van Lotte Slotboom - WaarBenJij.nu veiling aangekomen - Reisverslag uit Bicton, Australië van Lotte Slotboom - WaarBenJij.nu

veiling aangekomen

Door: Lotte Slotboom

Blijf op de hoogte en volg Lotte

05 November 2012 | Australië, Bicton

Hey mates!

Ben ik dan eindelijk in Australië aangekomen!
Zaterdag zijn we tegen de middag thuis vertrokken richting schiphol. Daar hebben we wat gedronken en lekker geluncht (2 kroketten om het af te sluiten).
Toen ik alleen door de paspoortcontrole moest en afscheid moest nemen van de familie kwam het besef eigenlijk pas, ik ga jullie gewoon een half jaar niet zien. Dat was wel even moeilijk. Gelukkig bestaat er nog skype en whatsapp! :)
Maar toen ik in het vliegtuig stapte kreeg ik ook iets van: ja het avontuur waar ik zo lang naar uit heb gekeken gaat echt beginnen nu.
De vluchten en overstappen verliepen eigenlijk allemaal heel soepel. Tijdens de vlucht van london naar Singapore heb ik maar liefst 8 uur nonstop geslapen, dus toen ging het vrij snel! Was wel grappig want in london (ik vloog met british airways) was het toen we er bijna waren 9 uur 's ochtends, dus kregen we 'english breakfast' Toen ik een uurtje later in het vliegtuig van Singapore naar Perth zat kregen we alweer avondeten (omdat het daar 8 uur 's avonds was). Dus het tijdsbesef ben ik wel eventjes kwijt.
Aan het eind van de vlucht naar Perth riep de piloot om: the weather in Perth today is: 'cold, windy and it's raining. ENJOY YOUR STAY :D ' het is net alsof we weer in Nederland waren.

Toen ik aankwam op Perth zag ik eerst mijn hostdad nog niet staan, dus ik al zenuwachtig. Toen ik nog een keer goed rond keek stond er toch een man met een bordje : 'Lotte' erop :) Ik kreeg meteen een dikke knuffel en we liepen naar de auto (een super grote witte landcruiser) en na nog zo goed nagedacht te hebben wilde ik toch aan de verkeerde kant instappen -_- .
Het was een halfuurtje rijden naar huis en we hebben een beetje gepraat over de witte haaien in Perth en ga zo maar door :p
Daarna heb ik mijn hostmum Marnie ontmoet, ook van haar kreeg ik meteen een dikke knuffel en zoen. Ik ben daarna snel gaan slapen omdat ik toch een beetje moe was van de lange vlucht.

Vanmorgen werd ik rond een uur of 11 wakker en heb ik even gedoucht. De kinderen waren al naar school dus die heb ik nog niet gezien (behalve Kirby, maar die ligt nog steeds in bed dus die heb ik ook nog niet gezien :p)
Het was heerlijk 20 graden en ik liep de geweldig mooie tuin in, waar peppy me al vrolijk kwam begroeten, ook neekoo en Ambrose (kat en papegaai) ontmoet. Geluncht met Marnie en David en nu was ik even mijn koffer aan het uitpakken. Het is soms nog wel een beetje ongemakkelijk als ik iets probeer uit te leggen maar ik de juiste engelse woorden niet kan vinden, maar gewoon blijven oefenen dan komt het wel goed !

Mijn australische nummer: 0415082046 (ik gebruik de komende dagen nog mijn oude tot mijn btg op is)

Veel liefs,

  • 05 November 2012 - 08:06

    Annemiek:

    Hai Lotte,
    Fijn te horen dat alles goed gegaan is en dat je hostparents erg aardig zijn. Vandaag waarschijnlijk een rustig dagje en dan morgen beginnen? Je kunt dus inmiddels ook gebruik maken van internet. Lekker makkelijk! Wat heb je trouwens voor lunch gehad. Eten ze daar ook gewoon brood, of is het uitgebreider?
    Heel veel succes, het gaat helemaal goed komen en tot gauw ...
    xxx mam

  • 05 November 2012 - 11:41

    Jeanette:

    Ha Lotte, het klinkt allemaal erg goed, beter kun je niet beginnen aan zo'n avontuur.
    Fijn dat de reis zo goed verliep. En eerste contact met de ouders, je moet je erg welkom voelen.
    En nu de kinderen nog, je zult wel nieuwsgierig zijn. En via hun zal het gauw beter worden met je engelse gebabbel. Ik vind dat die mensen het ook wel erg treffen met zo'n toffe meid als jij!!!
    Heel veel plezier, gr. Jeanette.

  • 05 November 2012 - 18:21

    Bert:

    Haai Lotje,
    Ben blij dat alles goed verlopen is ook wat de koffergewichten betreft ! Engelse woorden zul je wel snel allemaal leren als je met de kinderen praat,die corrigeren je wel!
    Hoop dat de lasagna net zo lekker was als van mama !
    Binnenkort kunnen we hopelijk een keer skypen.
    I follow you !

    Daddy cool

  • 06 November 2012 - 09:53

    Peter:

    Hi Lotte, klinkt allemaal erg goed! Ik maak me over jouw engels geen zorgen, ik ben eerder bang dat je straks geen goed nederlands meer kunt. Dan kun je misschien mijn engels testen!! Als die mensen net zo open zijn als ze er uit zien ga je een geweldige tijd tegemoet, geniet ervan!

    Ook van hier nog een dikke knuffel, kus Peter

  • 06 November 2012 - 18:06

    Anna:

    Hé Lotte! ♡ fijn om te horen dat je heel bent geland daar! Het komt vast goed met je Engels daar heb ik wellicht vertrouwen in!;) zo te horen heb je het wel goed voor elkaar daar met die familie! (: Gelukkig bestaat er inderdaad nog Skype en wapp ! Dat moeten we gauw maar eens doen Skype! Lijkt me leuk! Anne en ik missen je wel hoor bij de Chinees terwijl je nog maar net weg bent! Ben wel jaloers op je hoor, lekker weer grote mooie tuin met zwembad en een mooi huis en een leuk gezin, bofkont! (: ben benieuwd naar de foto's die er allemaal komen gaan. Heel veel plezier nog meissi en ik zie je hogelijk gauw via de Skype! Dikke kus x

  • 06 November 2012 - 18:08

    Anna:

    Oh sorry wellicht moest wel zijn, mijn mobiel heeft af en toe van die kuren :p

  • 08 November 2012 - 18:17

    Wim/anja Ruesink:

    Ha Lotte, leuk om je belevingen te volgen zo. Terwijl wij hier de zuurkool met rookworst op tafel hebben staan zit jij ws aan de rand van het zwembad. Het gaat vast goed komen met je Engelse taal en we hopen dat je ook nog in het nederlands blijft schrijven. We blijven je volgen, groetjes, anja en wim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Haii ! Ik, Lotte vertrek 3 november naar Australië om daar een halfjaar als au-pair te gaan wonen!

Actief sinds 17 Okt. 2012
Verslag gelezen: 905
Totaal aantal bezoekers 34267

Voorgaande reizen:

15 Januari 2015 - 13 Juni 2015

Study Abroad - Örebro, Sweden

03 November 2012 - 10 Mei 2013

Au-pair Australië

Landen bezocht: